Nieuwe Gelovigen

Nieuwe Gelovigen 

 Welkom in een Nieuwe Wereld!  

Wanneer een kind wordt geboren hoor je misschien een vader zeggen, “Welkom in de wereld”.  De zintuigen van de baby zijn nu levend voor licht, geluid, aanrakingen en smaak. De baby komt een nieuwe wereld binnen en heeft vele ervaringen en lessen voor zich liggen om te leren groeien tot een sterk en volwassen mens. 

Zo ook met jou die nu geestelijk, niet lichamelijk, geboren is. Als vaders in het geloof willen we tegen jou zeggen, “Welkom in een Nieuwe Wereld”. 

Vóór je bekering was je klaarblijkelijk afgescheiden van deze wereld, net als een kind in de baarmoeder is de wereld is maar dit niet kan waarnemen. Nu zijn je zintuigen springlevend. Je kunt God overal zien! Je kunt Zijn aanwezigheid voelen en Zijn stem in je hart horen! 

Net als de nieuw geboren baby’s heeft God ervaringen en lessen voorbereid om voor jou op te groeien tot een volwassen gelovige. 

We willen je helpen met deze eerste stappen:

  1. Een Nieuw Dieet 
    1. In Gods Koninkrijk is onze voeding het Woord van God. Het is zowel melk voor de pasgeborene als stevige kost voor de volwassene.   Ontwikkel een dagelijkse gewoonte om twee maal daags de bijbel te lezen.  
    2. Daaraan toegevoegd is Gods Geest als levend water of hemelse wijn.  Eten zonder drinken is verschrikkelijk! Je kunt elke dag gevuld zijn met de Geest door te zingen en te bidden.  Ontwikkel een dagelijkse discipline om God te aanbidden met zingen en je hart in gebed uit te storten aan Hem. 
  2. Een Nieuwe Familie 
    1. Als God je Vader is, dan is de Kerk jouw moeder!  Het is belangrijk om nu een actief lid te worden van een lokale kerk of gemeente waar broeders en zusters in Christus je kunnen helpen. 
    2. Neem deel aan de Zondagsdiensten in de kerk of gemeente. 
    3. Ga bij een doordeweekse celgroep waar je een sterke relatie kan bouwen met andere gelovigen. 
  3. Een Nieuw Hart 
    1. De Bijbel leert ons dat we een nieuwe schepping worden met een nieuw hart door het bekeringsproces. 
    2. Nu moet je worden gedoopt. In het water van de doop wordt de oude zondige mens begraven en wordt je opgewekt als nieuwe persoon met het beeld en gelijkenis van God. 
    3. Terwijl je hart nieuw is, is je gedachteleven oud en vol met verkeerde gedachten en gewoonten.  Schrijf je in voor een SMC ( Geestelijke Volwassenheid Cursus)  om je gedachteleven te vernieuwen met openbaring vanuit het Woord van God. 
  4. Een Nieuwe Taal
    1. Alle kinderen moeten leren praten. Klaarblijkelijk begrijpt God alle talen, maar er is een taal die veel hoger gaat dan de menselijke taal, die tongentaal genoemd wordt. Zoek God en vraag Hem je te vullen met de Heilige Geest zodat je kan spreken in tongentaal.  Dit is geen taal die je uit je hoofd leert maar een taal die bovennatuurlijk aan je hart gegeven wordt. Het is de poort naar de gaven van de Heilige Geest en een intieme manier om met de Vader te spreken. 
  5. Een Nieuw Doel 
    1. Veel mensen spenderen hun hele leven met het zoeken naar geld en plezier. Jouw focus is om anders te zijn (God zal voor deze dingen zorgen voor jou).  Je bent geroepen voor een leven met een goddelijk doel. Jouw doel is om te gaan en discipelen te maken van alle landen.
    2. Hiervoor moet je worden getraind.  Schrijf je in voor een Leiderschap Training Cursus dat je zal toerusten om dit werk te doen. 

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.